Dnes sme si pre vás pripravili ďalší biznis-rozhovor s Tomášom Bodnárom, 27 ročným podnikateľom z Michaloviec. Je majiteľom značky Luxurie’s, ktorá sa zameriava na luxusnú BIO kozmetiku.
Prečo práve Arganový olej?
Vyžiadali si ho samotné salóny. Má všestranné využitie. Je výborný v prevencii i ošetrení vrások, skvelý na suché a lámavé vlasy, suchú a poškodenú pokožku, nechtové kanáliky, pôsobí ako prevencia vzniku strií a pomarančovej kože. Vďaka spätnej väzbe sa zistilo, že na trhu je veľa argánového oleja pod rôznymi značkami, no nie v dostatočnej kvalite.
Ako zistí bežný človek, či sa jedná o čistý a kvalitný Argánový olej?
Poznávacích znakov je veľa, ale medzi najdôležitejšie patrí absencia všetkých iných zložiek okrem samotného oleja. Ďalším znakom je vôňa. Argánový olej nesmie voňať chémiou! Je to produkt vyrábaný z argánovníka (je to strom – orech) a má mať jemnú orechovú arómu. Neposledným znakom je jeho zlatistá farba.
Arganovník bol kedysi v severnej Afrike bežným stromom. Dnes sa však vyskytuje len v Maroku. Arganovník je veľmi podobný olivovníku. Dorastá do výšky 8 až 10 metrov a môže sa dožiť dokonca až 200 rokov. Plody – arganové orechy – sú podobné olivám, sú však väčšie a po dozretí žlté. Arganový olej má v Maroku bohatú tradíciu. Spája sa najmä s kmeňom pôvodných obyvateľov – Berberov. Arganový olej obsahuje esenciálne mastné kyseliny, vitamíny A, F a množstvo vitamínu E, skvalen, steroly a karotenoidy. Vďaka tomu sa označuje ako marocké alebo tekuté zlato.
Odkiaľ to všetko viete?
Vycestoval som do Maroka, kde tieto stromy rastú bežne. Je však rozdiel, kde a za akých podmienok plody stromov dozrievajú. Pre marocký ľud je zber týchto plodov zdrojom obživy a niet sa teda čo čudovať, keď zberajú všetko nehľadiac na kvalitu a predávajúc plody miestnym firmám, vzniká často i nekvalitný olej. Preto nájsť firmu, ktorá vyrába naozaj kvalitný Argánový olej nebolo vôbec jednoduché.
V čom je teda ten Váš iný?
Spoločnosť vyrábajúca náš olej, oberá plody v chránenej oblasti UNESCO. Zamestnáva 2000 žien, kde sa každá stará o svoj určitý počet stromov. Spoločnosť má 24 rôznych certifikátov na tento produkt. Ale nám to nestačilo.
Čo to znamená? Ako tomu máme rozumieť?
Nechal som vykonať atest na tento olej priamo na Slovensku v jednom bratislavskom laboratóriu. Mimochodom, vysoké percento firiem, ktoré dováža produkty z tretích krajín, si tieto atesty vôbec nerobí, pretože je to drahá záležitosť. Sme jedna z mála firiem s takým dokumentom. Mojim zámerom bolo odlíšiť sa od konkurencie.
V akom prevedení Vám ho Maročania posielajú?
Ako nám vysvetlil riaditeľ spoločnosti, tomuto produktu nerobí dobre slnečné žiarenie a po vystavení na priamom slnku by exspiroval skôr. Na náš podnet nám olej teda dodávajú v hnedom nepriehľadnom skle. U nás ho ešte balíme do vkusnej krabičky. Takto je olej neustále v tme.
Okrem toho sme si v Maroku urobili krátke 3 – minutové autentické video, formou príbehu, na ktorom je zachytené všetko od zrodu orecha, cez jeho ručnú výrobu, až po nanášanie na pleť. Produkt sa dá pozrieť a lokálne kúpiť na stránke www.luxurieshop.sk
Naša kozmetika nie je a ani nebude bežne dostupná v sieťach lekární, drogérií a ani v e-shopoch. Jedine na tejto stránke a vo vybraných salónoch.
Pozrite si autentické video priamo z Maroka:
Prečo len takto? Nechcete Vaše produkty sprístupniť širokej verejnosti?
Našou prioritou sú salóny. Kozmetické, kadernícke, nechtové a wellness štúdia. Filozofiou spoločnosti je ponúkať produkty práve im. Aby sa klientovi prostredníctvom nich dostalo odborné vysvetlenie ohľadom využívania produktu. Na lokálny obchod slúži už spomínaná stránka.
Ste teda jediná firma svojho druhu?
Nie to určite nie. Nechcem súdiť ostatných, pretože sú aj dobré kozmetické firmy, ktoré si dávajú záležať na kvalite svojich produktov.
A čo Vaše ďalšie produkty?
Neplánujeme mať vo svojom portfóliu veľa produktov. Práve naopak. Momentálne máme v príprave ďalšie 2 na podnet salónov. Jeden bude novinkou na našom trhu.
Čo to je?
To neprezradím 🙂 Plánovali sme ho uviesť na trh už začiatkom roka 2017, no tým, že sa nezverujeme do rúk iným a robíme všetko priamo my a v neposlednom rade si svoj čas žiadajú i testy, atesty a komplikovaná spolupráca s tretími krajinami, sa termín posunul do prvého štvrťroka budúceho roku.
Ako testujete svoje produkty?
Spoločnosť má svojho odborného poradcu v oblasti kozmetiky a zdravej výživy, ktorý produkt najprv otestuje, či spĺňa naše kritériá a až potom ho púšťame na trh.
Aká je vízia spoločnosti do budúcna?
O tom, že ideme správnym smerom, svedčí napríklad i fakt, že už po roku od založenia značky sa náš olej dostal v časopise madam Eva medzi TOP 15 najlepších produktov za mesiac november. Dodávame do salónov niekoľko stoviek olejov mesačne. Z dlhodobého hľadiska by sme radi mali naše produkty v 10-20% všetkých salónov a časom zvažujeme i zahraničný trh.
Nie je 10-20% salónov málo?
Uhol pohľadu. Nie je cieľom byť vo všetkých salónoch jedného mesta. Skôr byť v niekoľkých vo väčšine štátov sveta..
Kozmetický priemysel je veľmi náročný a silne konkurenčný biznis. Neľutujete tento krok?
Určite nie. Prijal som to ako výzvu. Mám svoju víziu, svoj plán. Vlastnú cestu. Cestu kvality, prijateľnej dostupnej ceny a celkového vzhľadu produktov. To je podľa mňa kľúčom v dnešnej dobe, ak chce človek preraziť a stať sa úspešným.